x
ხუთი ნაბიჯი შრომითი კმაყოფილების გასაზრდელად
სამუშაოთი კმაყოფილებას გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს მაღალი პროდუქტიულობის, მოტივაციისა და თანამშრომლების დაბალი დენადობისთვის. დამსაქმებლები უნდა გაუმკლავდნენ რთულ სიტუაციას, იპოვონ სამუშაო კმაყოფილების გაზრდის გზები, რათა მათი ბიზნესი დარჩეს კონკურენტუნარიანი. მათ, ვინც ვერ აუმჯობესებს სამუშაოს კმაყოფილებას ნიჭიერი ადამიანების დაკარგვის რისკის ქვეშ დგებიან. ხელმძღვანელები და მენეჯერები, რომლებიც მაქსიმალურად იყენებენ მთლიანი მუშახელის პოტენციალს, შემოქმედებით შესაძლებლობებსა და ნიჭს, უფრო მეტი კონკურენტული უპირატესობა აქვთ ვიდრე მათ, ვინც ამას არ აკეთებს. თანამშრომლები, რომლებიც თავიანთი საქმიანობით არიან დაკავებულნი, აქვთ სამუშაო კმაყოფილების უფრო მაღალი დონე.

გზები თუ როგორ გავზარდოთ სამუშაოთი კმაყოფილება:

პოზიტიური სამუშაო გარემოს შექმნა-სამუშაო კმაყოფილების შექმნა იწყება პოზიტიური სამუშაო გარემოს უზრუნველყოფით. მოტივაციური სამუშაო გარემო მოითხოვს მოვალეობის აუცილებლობასა და მუშაკის საჭიროებების გათვალისწინებას. ფრან ტარკენტონი ამბობს, რომ უნდა ვიპოვოთ ის, რაც ხალხს ამოტივირებს, ეს არის ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორი ამ პროცესში. მაგ. Walt Disney World Company თავის თანამშრომლებს სთავაზობს სამუშაო გარემოს სადაც, არსებობს თანამშრომელთა დახმარების ცენტრები, ზოგიერთ მომსახურებაში შედის მათთვის ფასდაკლების პროგრამები, ბავშვზე ზრუნვის ინფორმაცია, ფულადი შეკვეთები, საფოსტო მარკების გაკეთება, ფულადი სახსრების შემოწმება...კომპანია უოლტ დისნეი ხვდება, რომ მათი თანამშრომლების მოთხოვნილებებზე ზრუნვა მათ ამყოფებს მოტივირებულად და განაპირობებს კომპანიის ერთგულებას.

ჯილდო და აღიარება-მარკ ტვინმა ერთხელ თქვა: ”მე შემიძლია ორი თვის განმავლობაში კარგი კომპლიმენტით ვიცხოვრო”. პიროვნული აღიარება ძლიერი იარაღია მორალისა და მოტივაციის მშენებლობაში. მცირე, არაფორმალური დღესასწაულები ბევრჯერ უფრო ეფექტურია, ვიდრე წელიწადში ერთხელ ოფიციალური ღონისძიება. მაგ.გრეჰემ ვესტონი, რომელიც არის Rackspace-ის მენეჯმენტ ჰოსტინგის თანადამფუძნებელი და აღმასრულებელი დირექტორი, თავის BMW M3-ის კონვერტირებად გასაღებებს ერთი კვირის განმავლობაში გადასცემს მის საუკეთესო თანამშრომლებს. დაჯილდოების ამ შემოქმედებით გზას უფრო მეტი გავლენა აქვს, ვიდრე ფულადი ჯილდოს. მნიშვნელოვანი საკითხია, რომ მხოლოდ ანაზღაურება და ფული არ ქმნის სამუშაოს კმაყოფილებას.


თანამშრომელთა ჩართულობის გაზრდა-ადამიანები უფრო მეტად არიან ჩართულნი პროცესში, როდესაც მათ იდეებსა და წინადადებებს ითვალისწინებენ. ეს მათ აძლევს საკუთრების გრძნობასა და სიამაყეს თავიანთ საქმიანობაში. Sony Corporation ხელს უწყობს იდეების გაცვლას დეპარტამენტებში, ყოველწლიური იდეების ექსპოზიციის მეშვეობით. ექსპოზიციის დროს მეცნიერები და ინჟინრები წარმოადგენენ პროექტებსა და იდეებს, რომლებზეც მუშაობენ.ეს პროცესი კი ქმნის ინოვაციის ჯანსაღ კლიმატს სადაც ყველა იღებს მონაწილეობას.

მუშახელის უნარებისა და პოტენციალის განვითარება- ტრენინგი და განათლება ადამიანებს ამოტივირებს და მათ უფრო პროდუქტიულსა და ინოვაციურს ხდის. ფედერალურ ექსპრესში, მომხმარებელთან კონტაქტში მყოფ ყველა პირს ეძლევა ექვსკვირიანი ტრენინგი, სანამ საკუთარ პირველ ზარს უპასუხებენ. სწავლა არასდროს ჩერდება და ტესტირება გრძელდება მთელი სამუშაო პერიოდის განმავლობაში. ყოველ ექვს თვეში ერთხელ მომხმარებელთა მომსახურების ტესტირება ხდება ონლაინ კომპიუტერული სისტემის გამოყენებით. ჩაბარების/ ჩაჭრის შედეგები იგზავნება თითოეულ თანამშრომელთან 24 საათის განმავლობაში. ისინი იღებენ პერსონალიზებულ რეცეპტს იმ სფეროების შესახებ, რომელთა გადახედვაც საჭიროებს რესურსებისა და გაკვეთილების ჩამონათვალს, რომლებიც დაეხმარებათ. ფედერალური ექსპრესის ინტენსიური სწავლებისა და განვითარების პროგრამამ გამოიწვია უფრო მეტი მოტივაცია და შემცირებული ბრუნვა.მრავალი მიზეზი არსებობს ტრენინგისა და განვითარებისთვის. კარგად გაწვრთნილი თანამშრომლები უფრო მეტ შესაძლებლობებსა და სურვილს იღებენ უფრო მეტ კონტროლს სამუშაოზე. მათ სჭირდებათ ნაკლები ზედამხედველობა, რაც ათავისუფლებს მენეჯმენტს სხვა დავალებებისთვის. დასაქმებულებს უფრო მეტი შესაძლებლობები აქვთ უპასუხონ მომხმარებლების კითხვებს, რაც აყალიბებს მომხმარებელთა უკეთეს ერთგულებას. თანამშრომლები, რომლებსაც ესმით ბიზნესი, ნაკლებად ჩივიან, უფრო კმაყოფილები არიან და უფრო მოტივირებულები. ყოველივე ეს იწვევს მენეჯმენტისა თანამშრომელთა უკეთეს ურთიერთობებს

სამუშაო კმაყოფილების შეფასება და გაზომვა- შეფასება არის უწყვეტი საქმიანობა, რომელიც მოიცავს ნაბიჯების სპეციფიკურ ციკლს. შეფასების ძირითადი მიზანი არის პროგრესის გაზომვა და იმის განსაზღვრა, თუ რას სჭირდება გაუმჯობესება. უწყვეტი შეფასება მოიცავს, მაგრამ არ შემოიფარგლება მხოლოდ, ძალთა დამოკიდებულების, ზნეობისა და მოტივაციის გაზომვით. იგი მოიცავს გაუმჯობესების საჭირო პრობლემური სფეროების იდენტიფიკაციას და გაუმჯობესების გეგმის შედგენასა და განხორციელებას. კარგი ორგანიზაციები ატარებენ სამუშაოს კმაყოფილების კვლევას მინიმუმ წელიწადში ერთხელ.image

0
44
2-ს მოსწონს
ავტორი:ნინო ადამაშვილი
ნინო ადამაშვილი
44
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0