განათლება მოტივაცია და სასწავლო გარემო 2020, 9 თებერვალი, 17:59 მოტივაცია მოსწავლეთა ცნობისმოყვარეობისთვის აუცილებელი პირობაა იგი ხელს უწყობს ცოდნის მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულების ჩამოყალიბებას. რამდენადაც დიდია მოსწავლეში მოტივაცია, მით მეტია მისი სწავლის პროცესში ჩართულობა და სწავლის მიმართ ინტერესი. მოტივაცია ინდივიდუალურია, ადამიანები განსხვავდებიან ერთმანეთისაგან მოტივაციის აღმძვრელი ფაქტორებით, ასევე მისი სიძლიერის თვალსაზრისით. განასხვავებენ მოტივაცის ორ ფორმას - შინაგანს და გარეგანს. შინაგანი მოტივაცია- ადამიანის ქცევა განპირობებულია პიროვნული ფაქტორით, კონკრეტული ქცევის მიმართ შინაგანი ინტერესით, მაგალითად მოსწავლე წიგნს კითხულობს იმიტომ, რომ ეს ქცევა მისთვის ღირებულია, საინტერესოა. გარეგანი მოტიაცია- ადამიანის ქცევა განპირობებულია გარეგანი ფაქტორებით, მაგალითად მოსწავლე წიგნს კითხულობს მხოლოდ იმიტომ, რომ შემდგომ დააჯილდოვებენ. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, თუ რამდენად ახერხებენ მასწავლებლები მოსწავლეებში აამაღლონ სწავლისადმი მოტივაცია. ამისათვის აუცილებელია მათ სწორად და შემოქმედებითად დაგეგმონ სასწავლო პროცესი. მოსწავლეებში მოტავაციის აღძვრისა და ამაღლებისათვის გასათვალისწინებელია, რომ სასწავლო პროცესი წარიმართოს შემდეგნეაირად: და ბოლოს მასწავლებელი უნდა იყოს მუდამ პოზიტიური, მის განწყობას ძალიან დიდი გავლენა აქვს მოსწავლის განწყობაზე, თვითრწმენაზე, მოტივაციაზე და ზოგადად, სწავლისადმი დამოკიდებულებაზე. 102 შეფასება არ არის
|