x
კლასის დამრიგებელი და კლასის მართვის წესები

image

კლასის ხელმძღვანელობასა და დისციპლინასთან დაკავშირებული პრობლემების გადაჭრისას მიღებული მიდგომა დამოკიდებულია იმაზე, თუ რამდენად ნათლად არის გაგებული ეს ცნებები, ამიტომ საჭიროა ცნებების სწორად განსაზღვრა და გაგება. მენეჯმენტი ყურადღებას ამახვილებს სწავლების როლზე, შესაბამისი პირობებისა და გარემოს შექმნაზე, აკადემიური და სოციალური მიზნების განმტკიცების, ორგანიზაციის, კომუნიკაციისა და სტუდენტების მოტივაციის უზრუნველსაყოფად.

კლასის მართვა განისაზღვრება მასწავლებლის ქცევით და კლასის ორგანიზაციის საქმიანობით, რომელიც ქმნის შესაბამის და უსაფრთხო სასწავლო გარემოს.

დისციპლინა არის მასწავლებლის რეაქცია სწორ და საიმედო გარემოში მოსწავლეთა ქცევაზე ან სწავლებაზე, რომელიც ხელს უშლის სწავლებას.


განსაკუთრებული კავშირი არსებობს მენეჯმენტისა და დისციპლინის ცნებებს შორის. ამასთან, ეს კავშირი დაკავშირებულია მასწავლებლებისა და ადმინისტრატორების მართვის მეთოდებთან.

მასწავლებელს შეუძლია ყურადღება გაამახვილოს ზეწოლაზე საკლასო მენეჯმენტში და დისციპლინის საკითხებს ძალიან მარტივად გაუმკლავდეს. აქ მასწავლებელი არის "ლიდერი" და მთავარია მორჩილება.

საკლასო მენეჯმენტში ზეწოლაზე დაფუძნებული კონტროლის საწინააღმდეგოდ, უნდა აითვისონ მენეჯმენტის მიდგომა, რომელიც ემყარება გარემოს ორგანიზაციას, რათა მოსწავლეებმა უკეთ იხელმძღვანელონ მასწავლებლის მიერ. აქ მთავარია პასუხისმგებლობა: შეიქმნას პასუხისმგებლობის ცნება და აზრი სტუდენტებში.

გამოცდილი მასწავლებელი მოსწავლეებისგან ელოდება მორჩილებას, იცის რა უნდა გააკეთოს კლასში და როგორ უნდა გააკეთოს ეს. მასწავლებელს არ შეუძლია შესწორებების შეტანა მოსწავლის მიხედვით. მასწავლებლის თქმით, მოსწავლე სიტუაციას უნდა მოერგოს, პრობლემურია ის მოსწავლეები, რომლებსაც უჭირთ სხვადასხვა სიტუაციებში ადაპტაცია ან უარს ამბობენ ადაპტაციაზე. მასწავლებელი ეუბნება სტუდენტს რა უნდა გააკეთოს და არა რა უნდა გააკეთოს. არ განიხილავს სტუდენტებთან, თუ როგორ უნდა გააკეთონ უკეთესად. ის დიდ დროს არ ხარჯავს სტუდენტების შესაფასებლად, მასწავლებელი სწავლობს ყველანაირ ნიუანსს და აკეთებს ჩანაწერებს.

მოკლედ, მასწავლებელი კლასში დიდ ენერგიას ხარჯავს საგანზე და ამ ძალაუფლების გადაცემა შეუძლებელია. თუ მოსწავლეს არ სურს ამ თემაზე მუშაობა, მასწავლებელი მას აიძულებს შეისწავლოს. თუ არა: გამოსავალი ძირითადად იძულება, ძალადობაც

კი არის და ხშირად ამ ზეწოლის ფარგლებში, ოჯახის ან სკოლის ადმინისტრაცია ახდენს სტუდენტის ნათქვამის დაცვას.

პროფესიონალი მასწავლებლები ასწავლიან სტუდენტებს წესების დაცვას. პროფესიონალი პედაგოგების დევიზია: "დაიცავით წესი ... ან ნუ." მოსწავლე დაიცავს წესს, რადგან დაჯილდოვდება წესის დაცვის გამო და დაისჯება, თუ არ დაუმორჩილება.

მასწავლებლები, რომლებიც მიზნად ისახავენ პასუხისმგებლობის შექმნას საკუთარი თავისთვის და იციან საკუთარი დევიზი, ასწავლიან მოსწავლეებს გადაწყვეტილებების მიღებას საკლასო ოთახში და მიიღებენ არჩევანის პასუხისმგებლობას ამ გადაწყვეტილების შედეგად.

წესების სწავლის გარდა, მოსწავლე სწავლობს წესების რეალობას და მათ შედეგებსაც. თუ არსებობს სანქცია წესის დარღვევისთვის, ამ სანქციის კონკრეტული მიზეზი უნდა არსებობდეს. მაშინაც კი, თუ ეს ხელს შეუწყობს წესების დადგენას, მოსწავლე უკეთ გაიგებს კლასში სწავლისთვის ხელსაყრელი გარემოს შექმნის პასუხისმგებლობას. ასეთი სიტუაციის დანახვისას, მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეს უფლებას გააკონტროლოს მათი ქცევა.

მასწავლებელი, რომელიც პასუხისმგებელი გრძნობებით მართავს კლასს და შეუძლია დისციპლინის დაცვა, განსაზღვრავს სტუდენტების როლს, რას გააკეთებენ და რა პირობებში შესრულდება დავალებები. მოსწავლე არ არის აღფრთოვანებულია იმით, თუ რას ელოდება მასწავლებელი. რადგან მასწავლებელი ცხოვრობს და აჩვენებს იმას, რასაც მოელის, როგორც მოდელის, მოსწავლისგან. მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს მონაწილეობა მიიღონ საშინაო დავალების შეფასებაში და უსმენს მათ. მასწავლებელი უადვილებს მოსწავლეებს გაკვეთილის სწავლას და არ ახდენს ზეწოლას ან იძულებულს არცერთ მოსწავლეს ამის გაკეთების დროს. სტუდენტს ესმის პასუხისმგებლობა საკუთარ წარმატებასა და ქცევაზე და თვლის, რომ მისი წარმატება საკუთარი ძალისხმევის შედეგია.

კლასის მასწავლებელს აქვს ორი ძირითადი მიმართულება: პირველი, შექმნას ნდობისა და ნდობის გარემო, რომელიც გაზრდის სტუდენტების მოტივაციას კლასში, და მეორე, განავითაროს მოსწავლეების პასუხისმგებლობა და ასწავლოს საკუთარი ქცევის გამოსწორება. კლასის ხელმძღვანელობა ორგანიზებულია არა იძულებით, არამედ მოსწავლეების მიერ სწავლის გარემოს და ქცევის

კონტროლის სწავლებით. კლასის მასწავლებელი წარმოადგენს მოსწავლეებს პასუხისმგებლობის გრძნობისა და თვითშეფასების განვითარების პროცესში.

ამ წიგნში ავტორები ხედავენ კლასის მასწავლებელს, როგორც მოსწავლეების საკუთარი ქმედებების კონტროლის შესაძლებლობის განვითარების საშუალებას. როგორც პედაგოგები, ჩვენი მიზანი არ არის მოსწავლეებს ვასწავლოთ მორჩილება, არამედ ჩვენ უნდა

ვასწავლოთ მათ აკონტროლონ თავიანთი ქცევა და იყვნენ პასუხისმგებელნი. ამ წიგნში ავტორებმა სცადეს აესახათ მასწავლებლისა და სავარაუდო მასწავლებლების ძირითადი ცოდნა და უნარ-ჩვევები კლასის მასწავლებლისა და დისციპლინის სფეროში. კლასის მასწავლებლისა და დისციპლინის საგნის მრავალსაფეხურიან ხასიათს საფუძვლად უდევს დეტალური განმარტება კლასის მასწავლებლის არსებობა და დისციპლინური წესები, განათლების მიმართულება, მასწავლებელ-მოსწავლის ურთიერთობა, მოსწავლის მოტივაცია, არასასურველი ქცევის პრევენცია საკლასო ოთახში, სკოლაში მოსწავლეებს შორის კონფლიქტის მოგვარების სხვადასხვა გზების განხორციელება.


0
48
შეფასება არ არის
ავტორი:ჩიჩაკ ნასიბოვა
ჩიჩაკ ნასიბოვა
48
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0