x
მოსწავლეების ფსიქოლოგიური მახასიათებლები
image

მცირე სასკოლო ასაკის პერიოდი მნიშვნელოვან როლს ასრულებს სასწავლო საქმიანობაში და ადამიანის ცხოვრების პერიოდში. დაწყებით კლასებში მოსწავლეებმა კარგად უნდა ისწავლონ, რათა შემდგომ წლებში წარმატება მოიპოვონ . სკოლაში ახლად მოსულები ჩართულები არიან სისტემატური სასწავლო აქტივობებით( ბაღისგან განსხვავებით). ამ შემთხვევაში, პირველი დღიდან უნდა მოხდეს სტუდენტების შემოწმება, ყურადღება მიაქციონ სხვადასხვა საგნებსა და მოვლენებს, ყურადღება უნდა მიექცეს საჭირო ასპექტებს და საჭიროების შემთხვევაში, ყურადღება ერთი ადგილიდან მეორეზე გადაიტანონ. ამ თვისებების გარეშე შეუძლებელია სავარჯიშო საქმიანობის ეფექტურობაზე საუბარი. როდესაც ეს მოთხოვნები დაკმაყოფილებულია, მისი ყურადღება თანდათან ვითარდება. ეს თვისებები ბავშვებში მოულოდნელად არ ჩნდება. ეს პროცესი იჩენს თავს საგანმანათლებლო მუშაობის ეფექტურობის შედეგად. მიუხედავად იმისა, რომ მცირეწლოვან მოსწავლეებში ყურადღების კონცენტრაცია უფრო მაღალია, ვიდრე სკოლამდელი ასაკის ბავშვებში, ეს უფრო დაბალია, ვიდრე- ზედა კლასების ბავშვებში. 7-დან 11 წლის ბავშვები, განსაკუთრებით I-II კლასის მოსწავლეები, 10-15 წუთზე მეტხანს ვერ ჩერებენ ყურადღებას ერთ ობიექტზე. ამ დროისგასვლისბ შემდეგ, მათ ყურადღება ადვილად შეიძლება სხვა ობიექტზე გადაიტანონ

. უნებლიე ყურადღება ჭარბობს მცირე სასკოლო ასაკის ბავშვებში. უნებლიე ყურადღების შენარჩუნება უფრო მაღალია, ვიდრე თვითნებური ყურადღების. უნებლიე ყურადღება ძირითადად ბავშვის ინტერესს წარმოადგენს. ბავშვის ინტერესი, მათ შორის სკოლაში, კონცენტრირებული და განვითარებულია, განსაკუთრებით სასწავლო საქმიანობაში. ამასთან, ადრეულ ეტაპზე, ახალგაზრდა სკოლის მოსწავლეების ინტერესი ჯერ კიდევ არ არის ცენტრალიზებული. თავდაპირველად, ბავშვს უფრო მეტად აინტერესებს მისთვის უცხო საქმიანობა, ვიდრე ცოდნა, რომელსაც ის სასწავლო პროცესისგან იღებს. ამიტომ, ბავშვის ყურადღება თავდაპირველად უნებლიეთ ამ მიმართულებებზეა გამახვილებული, რომელიც აინტერეებს.

თანდათანობით, ბავშვის ყურადღებას ოპყრობს ერთი სფერო, ხოლო მეორეში არამდგრადი. ერთი სფერო უნებურად იპყრობს ბავშვის ყურადღებას, მეორე კი არა. უმცროს მოსწავლეებთან მუშაობა უფრო მნიშვნელოვანია სკოლის ფსიქოლოგის მუშაობაში, ვიდრე სხვა პერიოდებში. მცირეწლოვან მოსწავლეებთან მუშაობა იწყება სკოლაში ჩარიცხვით და გრძელდება II-IV კლასებში. ეს უკანასკნელნი ახალ სასწავლო წელს იწყებენ როგორც "გამოცდილი" მოსწავლეები, ეგუებიან სკოლას, ეცნობიან თანატოლებს, ურთიერთობებს ამყარებენ თანატოლებთან და მასწავლებლებთან. ახლა მას აქვს ფართო წარმოდგენა სკოლის ცხოვრებაზე და რა ელის მას სკოლაში? მათი მოლოდინები სამომავლო საქმიანობის შესახებ უფრო მეტად დამოკიდებულია პირველ კლასში არსებულ მდგომარეობაზე: "პირველ კლასში კარგად ვსწავლობდი. წელს ალბათ კარგად ვისწავლი", "პირველ კლასში ასე კარგად არ ვსწავლობდი, მოდით, ნახეთ, რა მოხდება წელს? " და ასე შემდეგ. მსგავსი მოსაზრებები მათ მშობლებსაც აქვთ. ეს თვითშეფასება ასევე მოქმედებს მათ მუშაობაზე.


მათი თვითშეფასება დამოკიდებულია ერთი მხრივ სასწავლო აქტივობებზე და მეორე მხრივ, უფროსების, განსაკუთრებით მასწავლებლის შეფასებაზე. ამავე დროს, ამ უკანასკნელის სასწავლო საქმიანობის თვითშეფასება განსხვავდება პირველიდან. პირველი უფრო ეგოისტია და მათი თვითშეფასება, როგორც წესი, უფრო მაღალია. ახალგაზრდა მოსწავლეების გონებრივ განვითარებას ასევე აქვს საკუთარი თვისებები. ამ ასაკში ბავშვთა ნებაყოფლობითი ყურადღება შედარებით ცუდად არის განვითარებული. მათ

უჭირთ დიდხანს კონცენტრირება. ამიტომ მშობლებმა და მასწავლებლებმა უნდა იზრუნონ ბავშვების ყურადღების ფორმირებაზე. მნიშვნელოვანია ბავშვებში აქტიური ყურადღების ქვეშ, რამ არ განაგებს პიროვნებას, ადამიანი დომინირებს ნივთზე.

ბავშვების ყურადღება უკავშირდება მათ ინტერესებს. ცნობისმოყვარეობა იწვევს ყურადღების გაზრდას. ამ ასაკის ბავშვებს აინტერესებთ სხვადასხვა საკითხები და სვამენ ბევრ კითხვებს. მნიშვნელოვანია ასეთ კითხვებზე პასუხის გაცემა. მიუხედავად იმისა, რომ მექანიკური მეხსიერება უფრო ძლიერია, ვიდრე ახალგაზრდა სკოლის მოსწავლეები, იგი შენარჩუნებულია არა მხოლოდ მექანიკურად, არამედ ლოგიკურადაც. ამ ასაკობრივი ჯგუფის ერთ-ერთი მახასიათებელია მათი აზროვნების განვითარება. ამ ასაკში ტარდება სააზროვნო სავარჯიშოები. ამ სავარჯიშოების შედეგად ისინი ხედავენ საგნების და მოვლენების არსს. ბავშვები ჯერ ხედავენ ცოცხალ სურათს, შემდეგ წარმოიდგენენ და ქმნიან მათ წარმოსახვაში.

ახალგაზრდა მოსწავლეებმა შეძლეს სხვადასხვა შედარების, მარტივი სურათების, განზოგადებების და დასკვნების გაკეთება, პრობლემების გადაჭრა, დაფიქრება. ამასთან, ცოდნისა და გამოცდილების ნაკლებობის გამო, ბავშვებს ჯერ კიდევ არ აქვთ მაღალი დონის აზროვნება. ამ ასაკში ბავშვები ფიქრობენ ნახატებით, ფერებით, ბგერებით და ემოციებით. ახალგაზრდა მოსწავლეები ყოველთვის ცდილობენ გაარკვიონ, ეძებონ და დაინკვიდრონ თავი.

ყველა მასწავლებელმა უნდა იცოდეს მოზარდების ფსიქოლოგია.


0
17
შეფასება არ არის
ავტორი:ჩიჩაკ ნასიბოვა
ჩიჩაკ ნასიბოვა
17
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0