x
image
თეონა გორდეზიანი
როგორ შეიქმნა ყავის იმპერია...
image














მსოფლიოს უამრავ ქვეყანაში, როცა ყავის დალევა მოუნდებათ, პირველი, რაც ახსენდებათ starbucks-ია.

ამის მიზეზი გამორჩეულ ყავის გემოსთან ერთად მყუდრო

და სასიამოვნო გარემოა.


დღეისთვის starbucks მსოფლიოში ყველაზე წარმატებულ კომპანიათა ნუსხაშია.


"ვიჯექი მილანის ერთ-ერთ ყავახანაში, ლატეს მივირთმევდი და უცბად კითხვა

დამებადა – რატომ არ შეიძლება ამერიკაშიც გავაკეთოთ საზოგადოების თავშეყრის

ადგილი, როგორც ეს მშვენიერი ყავახანაა?"


ამ იდეას უდიდესი იმპერიის აშენება მოჰყვა, რომელსაც სათავეში იდეის

ავტორი და უძლიერესი ლიდერი ჰოვარდ შულცი დგას.

image





ჰოვარდ შულცი ნიუ-იორკში,

ბრუკლინში გაიზარდა. ის ოჯახის წევრებს

შორის პირველი იყო, რომელმაც

უნივერსიტეტი დაამთავრა.




ჰოვარდის ყავახანების შექმნის იდეა 1983 წელს დაიბადა. იგი "moby dick"

კომპანიაში მარკეტინგის მენეჯერი იყო, აქ მას სურდა, რომ ყავის მაღაზიაში

ყოფილიყო ადგილი სადაც შესაძლებელი იქნებოდა ყავის დალევა .

კომპანიის მფლობელს, რომელსაც არ სურდა კომპანიის მიმართულების შეცვლა,

აღფრთოვანებით არ შეხვედრია ამ ამბავს, თუმცა მისცა "დატესტვის "

საშუალება და ერთ - ერთ მაღაზიაში კუთხე გამოიყო...

იდეამ გაამართლა, კლიენტთა უმრავლლესობას მაღაზიაში სურდა ყავა იქვე

დაეგემოვნებინა.


1987 წელს შულცმა თავად შეიძინა "moby dick" 380 000 დოლარად და მაშინვე

შეუდგა ცვლილებების განხორციელებას. კომპანიას სახელი starbucks შეურჩია...


image




შულცის შეთავაზება ორმაგ ფუნქციას მოიცავდა -

ყავის მაღაზია და ყავის ბარი. ეს სრულიად ახალი

შეთავაზება იქნებოდა ამერიკის მოსახლეობისთვის.


მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში შეგიძლიათ

starbucks-ის ზუსტად ერთნაირი ყავა დააგემოვნოთ,

კომპანიის პრინციპია გაყიდოს მხოლოდ უმაღლესი ხარისხის ყავა. აქ ნებისმიერი თანამშრომელი

ცდილობს ყველა წავიდეს კმაყოფილი.


image















starbucks-მა დანერგა ფოსტით შეკვეთები, ეს იყო ერთ-ერთი ძლიერი იარაღი

კომპანიის ხელში, ამით შეძლებს ყველა მოთხოვნის დაკმაყოფილებას.image














შულცის მიერ შექმნის კომპანიას ჰქონდა განსაკტრებული ორგანიზაციული

კულტურა, მან კომპანიის შეძენიდან 5 წელში მოახერხა და ჰქონდა 125 ყავახანა და ამჟამად 8000-მდე ობიექტს ფლობს მსოფლიოს 30 ქვეყანაში.image












ამ ყველაფერს ჰოვარდ შულცმა გამორჩეული ორგანიზებულიკლტურის, მაღალი ხარისხის პროდუქტის, უნიკალური და მყუდრო გარემოს მქონე კომპანიის შექმნით

მიაღწია.







0
98
1-ს მოსწონს
ავტორი:თეონა გორდეზიანი
თეონა გორდეზიანი
98
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0