საზოგადოებრივი რელიგიისა და ოჯახის,როგორც სოციალური ინსტიტუტის ურთიერთკავშირი 2014, 29 ივლისი, 18:44 საზოგადოებასა და რელიგიას შორის ურთიერთობას მრავალი განზომილება აქვს.როდესაც ვსაუბრობთ ამ განზომილებებზე ჩვენ შეგვიძლია, განვიხილოთ რელიგიასა და პოლიტიკას შორის ურთიერთმიმართების პრობლემა, ასევე, ვისაუბროთ რელიგიასა და ეკონომიკას შორის არსებულ მჭიდრო კავშირებსა და მათ შორის არსებულ წინააღმდეგობებზე.საინტერესოა, გენდერთან რელიგიის მიმართებაც მაშინ, როცა მასთან მიმართებაში თითქმის ყველა რელიგიას საკუთარი ხედვა და მიდგომა აქვს შემუშავებული.მაშინ, როდესაც ვსაუბრობთ რელიგიასა და საზოგადოებას შორის კავშირზე ზემოთ ნახსენებ განზომილებებთან ერთად მნიშვნელოვანია, ყურადღება გავამახვილოთ რელიგიასა და ოჯახის, როგორც სოციალური ინსტიტუტის ურთიერთკავშირზე.სწორედ, ამ უკანასკნელზე მინდა შევაჩერო ყურადღება და უფრო ვრცლად განვიხილო. ოჯახი იმდენად ძველი და ტრადიციული სოციალური ინსტიტუტია, რომ გაჩნდა წარმოდგენა მისი როგორც რელიგიურობის მატარებელ ერთ-ერთ ყველაზე მნიშვნელოვან ფენომენზე.შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ოჯახი ადამიანების საკრალური ერთობაა. ამის საფუძველს ის ფაქტი იძლევა, რომ მთელ რიგ საზოგადოებებში რელიგიური რიტუალები ოჯახში სრულდებოდა და ეს ტრადიცია გარკვეულწილად დღემდეა შემორჩენილი. მართალია, რელიგიური რიტუალების გარკვეული ნაწილი დღესაც სახლში აღესრულება, მაგრამ ის რასაც დღეს ოჯახს ვეძახით დიდად განხვავდება იმისგან, რასაც ძველ დროში ერქვა იგივე სახელი.საზოგადოებრივი განვითარების კვალობაზე ოჯახმა დაკარგა საზოგადოებრივი დანიშნულება და კერძო სოციალურ ინტიტუტად ჩამოყალიბდა, თუმცა რელიგიის გავლენა მასზე მაინც ძალაში დარჩა.რელიგიის "პრივატიზაციის "პროცესმა რელიგია ადამიანის პირადი, კერძო არჩევანის სფეროს კუთვნილება გახადა და რელიგიის თავშესაფარი თანამედროვე საზოგადოებაში ოჯახი გახადა.ოჯახის, როგორც პირველადი სოციალური ინსტიტუტის გამყარებას ქრისტიანული კულტურის ქვეყნებში რელიგია უწყობს ხელს, კერძოდ ქორწინების საიდუმლოს შესრულებით, ამიტომ ოჯახსა და ეკლესიას შორის მჭიდრო კავშირი არსებობს. 246 1-ს მოსწონს
|