x
შეტყობინების დამაჯერებლობის დონის კავშრი გამეორებასთან
image

რეკლამამ შესაძლოა კარგი დამოკიდებულება შეუქმნას ადამიანს კონკრეტული პროდუქტის მიმართ ან პირიქით გააღიზიანოს და თავი მოაბეზოს. მაგალითად მახსენდება ერთ-ერთი ძველი რეკლამა “ბარამბო’’-ზე. სადაც სიმღერის საფუძველზე, უწევდნენ რეკომენდაციას ამ პროდუქტს. ჩემთვის ეს რეკლამა ძალიან მოსაბეზრებელი გახდა და როდესაც გამოჩნდებოდა, სასწრაფოდ ვრთავდი ტელევიზორს. მაგრამ ამის საპირისპიროდ იყო ჩემი მეგობარი, რომელიც დღემდე უსმენს ამ სიმღერას და ძალიან უყვარს ეს რეკლამა. ჩემი დაქალის შემთხვევაში დამარწმუნებელმა კომუნიკაციამ კარგად იმუშავა და ინფორმაციის გადამუშავება გააუმჯობესა. ჩემს შემთხვევაში კი ეს რეკლამა ნეგატიურად აღიქმებოდა, რადგან მოსაბეზრებელი იყო.საბოლოოდ მინდა ვთქვა, რომ თუ სუსტი არგუმენტებია, იმ შემთხვევაში უჩნდება ადამიანს ნეგეტიური დამოკიდებულება. ხოლო თუ რეკლამაში ვხვდებით მყარ და ძლიერ არგუმენტებს, გამეორება კარგი იქნება ჩვენთვის, რადგან ამ შემთხვევაში ინდივიდი ზედაპირულად აღარ გადაამუშავებს არგუმენტებს.

მაგრამ შესაძლებელია ეს რეკლამა მოსაბეზრებელი არ გამხდარიყო იმ შემთხვევაში, თუ შეცვლიდნენ მესიჯის მიწოდების ფორმას. მაგალითად ეს რეკლამა ერთი და იგივე დროს არ უნდა გადიოდეს და არც ისე ძალიან ხშირად, როგორც ადრე ადიოდა.

როდის ხდება ძალიან მნიშვნელოვანი პერიფერიული მანიშნებლები ატიტუდების ცვლილებასთან მნიშვნელოვანი? იმ დროს როდესაც, ეს საკითხი, ინფორმაცია ჩვენთვის უინტერესოა ან არ გვაქვს საერთოდ ინფორმაცია ამ თემაზე, რაც ართულებს ინფორმაციის გადამუშავებას.


განვილიხოთ პერიფერიული მანიშნებლების ორი დონე: პირველი-არგუმენტის სიგრძე;მეორე-რაოდენობა. რაც უფრო მეტია არგუმენტების რაოდენობა, მით უფრო დამაჯერებელია. ხოლო გრძელ არგუმენტებს უფრო დიდი მნიშვნელობა ენიჭება ვიდრე მოკლეს, მაგრამ ეს ხდება იმ შემთხვევაში თუ მსმენელს ნაკლები ინფორმაცია აქვს ამ თემაზე. მაგრამ ვისაც ინფორმაცია უკვე აქვს, არამხოლოდ შინაარსზე ამახვილებენ ყურადღებას, არამედ არგუმენტის სიძლიერეზეც. მათთვის არგუმენტის სიგრძეს აღარ ენიჭება მნიშვნელობა. ხოლო რაც შეეხება ძლიერ და სუსტ არგუმენტებს, ორივე მნიშვნელოვანია მაგრამ რა თქმა უნდა ძლიერი არგუმენტები უფრო დამაჯერებელია.

თუ მსმენელს შევთავაზებთ დამარწმუნებელ კომუნიკაციას ატიტუდებთან ერთად, მაშინ ის უფრო ეფექტური იქნება. მაგალითად თუ განიცდით იმ ძაღლების ამბავს, რომლებსაც ქუჩაში უწევთ უპატრონოდ ცხოვრება და მოისმენთ ამ ტიპის მესიჯს მწუხარე ტონით, მაშინ ეს თქვენთვის უფრო დამაჯერერბელი აღმოჩდნება.

ზოგიერთი ინდივიდი ჩართულია ან სურს რომ ჩაერთოს სასურველ პროცესებში, მაგრამ არსებობენ პიროვნებელი, რომლებიც თავს არიდებენ ყოველივე ამას. თუ ის შეთავაზებულია მონაწილის საწყისებთან, მაშინ ეს შეტყობინებ უფრო დამარწმუნებელი ხდება.მაგალითად თუ გეუბნენიან, რომ ხშირად უნდა ისეირნოთ და თუ ეს პიროვნება ორიენტირებულია პრევინციაზე, მაშინ ამ ინდივიდზე იმოქმედებს იშვიათად სეირნობის არგუმენტი. მაგრამ თუ ეს ადამიანი ქცევის აქტივიზაციაზეა ორიენტირებული, მაშინ ის ჩათვლის რომ სეირნობა გააუმჯობესებს მის ჯანმრთელობას.

კომუნიკაცია შეიძლება დამახინჯეს, თუ ვხვდებით არათანმიმდევრულობას არამხოლოდ ჩვენს პოზიციაში, არამედ შეტყობინებაშიც.საბოლოოდ მინდა ვთქვა, რომ ხანდახან ძლიერი არგუმენტიც არ არის ბოლომდე დამარწმუნებელი. მაგალითად პიროვნება, რომელიც თავს არ ანებებს დალევას, რაც არ უნდა ძლიერი არგუმენტი მოუყვენო, თუ ეს მის სურვილს არ შეესაბამება, ის გააგრძელებს დალევას და გეტყვით, რომ ეს არგუმენტი არასაკმარისი აღმოჩნდა მისთვის.


0
8
შეფასება არ არის
ავტორი:ქეთევან ხალვაში
ქეთევან ხალვაში
8
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0