x
მეტი
  • 29.04.2024
  • სტატია:134527
  • ვიდეო:351972
  • სურათი:508648
დაბალკლასელებში დეზადაპტაციის მიზეზები

image
სკოლის გარემოში ტრენინგისა და განათლების ორგანიზების მთავარი შუამავალი
არის მოსწავლეების კომუნიკაცია მასწავლებლებთან და თანატოლებთან. თუ ეს კომუნიკაცია არ არის სათანადოდ ორგანიზებული, საგანმანათლებლო სამუშაოები არ იქნება ეფექტური.

მასწავლებლისა და სტუდენტის ინტერპერსონალური ურთიერთობები, ისევე
როგორც სტუდენტ-სტუდენტის პიროვნული ურთიერთობები, ხორციელდება
კომუნიკაციის საშუალებით. სწორედ ასეთი კომუნიკაციის პროცესში
ხორციელდება სტუდენტთა პიროვნების მომზადებისა და განვითარების პროცესი.
ფსიქოლოგიური გამოკვლევები ადასტურებს, რომ რაც უფრო კარგია
მასწავლებლის, მოსწავლის, სტუდენტისა და სტუდენტის ურთიერთქმედება
სკოლაში, მით უფრო ადვილია მოსწავლეებისთვის ადაპტირება სკოლაში.
სკოლაში დაშვება მოითხოვს ბავშვის სოციალური სტატუსის შეცვლას,
თანატოლებთან და მოხუცებთან კომუნიკაციისა და ურთიერთქმედების
ფორმებს, ასევე მნიშვნელოვან ცვლილებებს მის ცხოვრებაში. მოსწავლე
პასუხისმგებელია მასწავლებლის, სკოლისა და მშობლების წინაშე სასწავლო
ღონისძიებებზე.
ჩნდება მასწავლებელსა და მოსწავლეს შორის ურთიერთქმედების სრულიად
ახალი ტიპი. ამრიგად, მასწავლებელი არა მხოლოდ ის ასაკია, რომელსაც
თანაუგრძნობს ან სძულს ბავშვი, არამედ მოქმედებს როგორც კონკრეტული,
ცოცხალი პიროვნება, რომელიც ბავშვს უამრავ სოციალურ მოთხოვნილებას
ანიჭებს, რაც ძალიან განსხვავებულია.
პირველი კლასის მოსწავლეების წინასწარ მომზადების ხარისხი გადამწყვეტ
როლს თამაშობს სკოლაში მათ ადაპტაციაში და ეს აისახება ზედა კლასებში.
სკოლაში ახალმოსულებს იქ უამრავი გამოწვევა აქვთ. ამ მხრივ განსაკუთრებით
მნიშვნელოვანია მათი წინასწარ მომზადება სკოლისთვის. რიგმა
ფსიქოლოგიურმა გამოკვლევებმა გამოავლინა ფაქტორები, რომლებიც
მოსწავლეებს უადვილებს ადაპტირებას სკოლაში.

ეს ფაქტორები მოიცავს ბავშვის ბაგა-ბაღში დასწრებას, ოჯახის მთლიანობას,
მშობლების მაღალ განათლებას, აღზრდის სათანადო მეთოდების გამოყენებას,
ოჯახში კონფლიქტის არარსებობას, აღმზრდელების პოზიტიურ
დამოკიდებულებას საბავშვო ბაღში, ბავშვის სოციალურ სტატუსს. საბავშვო
ბაღების ჯგუფში, კომუნიკაცია მოზრდილებთან, აქვთ მშენებლობის უნარი,
ადეკვატური თვითშეფასება და ა.შ. შეიძლება ჩამოთვლილი.
მნიშვნელოვანია, რომ ბავშვი იყოს ფიზიკურად ჯანმრთელი, რათა მან მარტივად
მოერგოს ახალ სასკოლო გარემოს, მაგრამ ის ფაქტი, რომ ის ფსიქოლოგიურად
ჯანმრთელია, არ შეიძლება უგულებელვყოთ.

როდესაც ბავშვი პირველად მოდის სკოლაში, იცვლება მისი სოციალური პოზიცია საზოგადოებაში, ანუ ის ახალ სოციალურ მდგომარეობაში შედის. ამ
თანამდებობას სკოლის პოზიცია ეწოდება. იგი მონაწილეობს საზოგადოებრივ
საქმიანობაში სკოლაში. სათამაშო აქტივობები, რომლებიც ადრე სკოლამდელ
ასაკში საქმიანობის ძირითადი სახეობა იყო, უნდა შეიცვალოს სასწავლო
აქტივობებით, რაც ახალი ტიპის საქმიანობაა. ამ მხრივ, ბავშვი მზად უნდა იყოს
სასწავლო საქმიანობაში.


რა კომპონენტებს მოიცავს სკოლის ფსიქოლოგიური მომზადება?

დღესდღეობით არსებობს სამი ძირითადი კომპონენტი, რომელიც
უზრუნველყოფს ბავშვის ფსიქოლოგიურ მომზადებას სკოლაში, ეს არის
ინტელექტუალური, პირადი და ნებაყოფლობითი სწავლება. სამივე ეს
კომპონენტი აუცილებელია ბავშვის ფსიქოლოგიურად წარმატებული
მომზადებისთვის სკოლაში. რომელიმე მათგანის ვერ უზრუნველყოფამ შეიძლება
გამოიწვიოს პირველი კლასის მოსწავლეების სკოლიდან დისკვალიფიკაცია.

0
10
შეფასება არ არის
ავტორი:ჩიჩაკ ნასიბოვა
ჩიჩაკ ნასიბოვა
10
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0